Betaling

 Welbie Sanitair biedt u de mogelijkheid om uw bestelling vooraf te betalen met iDeal. Dat betekent dat u het bedrag betaalt voor ontvangst van uw bestelling. Groot voordeel hiervan is, dat we alle voorradige artikelen direct aan u leveren. En natuurlijk storten we uw geld direct terug als u later besluit één of meerdere artikelen terug te sturen. Andere mogelijkheid is betaling per factuur (kies bij betalingen voor: directe bankoverschrijving), deze dient dan voor verzending te worden betaald, en natuurlijk kunnen de producten altijd in de winkel worden afgehaald en contant of per pin worden betaald.

Retourneren en bedenktijd.

Producten retour brengen of ruilen is mogelijk tot 14 dagen na aankoop van het product
Koper heeft het recht om –zonder opgave van redenen- de z.g.n. bedenktijd de koop binnen 14 kalenderdagen na ontvangst van het geleverde product te ontbinden.

Producten kunnen binnen deze 14 dagen in de winkel worden teruggebracht, op vertoon van de kassabon.
Producten die via internet zijn besteld en naar koper verzonden zijn kunnen alleen retour worden gestuurd met dit ingevuld retourformulier.

Bij retourzending dienen eveneens alle door Welbie Sanitair meegeleverde originele toebehoren, accessoires, gebruiksaanwijzingen en dergelijke meer, onbeschadigd te worden teruggestuurd.
De kosten en handelingen van het retour zenden zijn voor rekening van de koper.
Koper mag met betrekking tot het product ten aanzien waarvan de koop wordt of is ontbonden geen handelingen verrichten die (krachtens de bij het product geleverde beschrijving, handleiding of anderszins) zijn voorbehouden aan de fabrikant of door deze aangewezen personen of waardoor waardevermindering aan het product ontstaat of waardoor het product door Welbie Sanitair niet meer “als nieuw” kan aangeboden worden. Onder deze handelingen zijn onder meer begrepen het verwijderen van verzegelingen, onderdelen, serienummers of vergelijkbare handelingen
Indien de producten door de koper niet of in beschadigde of verminderde toestand worden teruggezonden, dan dient de koper de hierdoor ontstane schade te vergoeden, ook indien de schade een gevolg is van gebruik van het product door de koper tijdens de bedenktermijn conform de voorschriften van de fabrikant. Dit is slechts anders wanneer de schade slechts is ontstaan bij het uitproberen van het product, zoals dat in een winkel ook zou kunnen. De koper kan de verplichting tot schadevergoeding voorkomen door het product na aflevering niet in gebruik te nemen en bovendien alle vereiste zorg te dragen om beschadiging te voorkomen door nauwkeurig alle door Welbie Sanitair verstrekte retourinstructies na te leven.

Bedenktijd en retourneren zijn niet van toepassing op onderstaande artikelen:
- producten die tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de koper 
  (zoals een badmeubel in bepaalde kleur en of afmetingen speciaal voor koper besteld, danwel andere speciaal voor koper bestelde artikelen)
· producten die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
· producten die snel kunnen bederven of verouderen;
· elektronica, indien de koper de verzegeling heeft verbroken;
· hygiëneartikelen (zoals closetzittingen) die niet meer in de originele, gesloten verpakking zitten.
- Bij beschadiging of tenietgaan van een product heeft Welbie Sanitair het recht op schadevergoeding, 
  tenzij de schade een aantoonbaar direct gevolg is van normaal gebruik met als uitsluitend doel het product uit te proberen, 
  en indien hierbij de bij het product of bij retourzending behorende voorschriften zijn opgevolgd.

Download hier een retourformulier

Klachtenprocedure

Ondanks dat wij continu werken aan onze kwaliteit en verbetering hiervan, kan een klacht ten alle tijden ontstaan.
Graag vernemen wij uw klacht mondeling in de winkel, schriftelijk of via e-mail, (webshop@welbie.nl).
Wij zullen uw klacht de eerst volgende werkdag vóór 18.00u in behandeling nemen.
Welbie Sanitair zal binnen uiterlijk 30 dagen na ontvangst van de klacht deze afhandelen.
Wanneer het Welbie Sanitair niet lukt, of niet lijkt te lukken om de binnengekomen klacht binnen 30 dagen na ontvangst af te handelen zullen wij u schriftelijk op de hoogte stellen.
Eveneens zal hierbij een schatting worden gegeven van de te verwachten overschrijding van de klachtenafhandeling.